Stinis

Direktlänk till inlägg 7 september 2013

Fy i himmelen vilken jäklarns perfekt dag!

Av Stina Niklason - 7 september 2013 23:10

Hej på er finaste ni.

Idag så har jag vart ungefär konstant glad (undantag imorse när jag vaknade flera gånger av jvla regnet) Alltså härliga känsla!
Jag blev väckt typ vid elva för att äta frukost. Sen åkte mamma, pappa & jag till Åsane och köpte nya fotbollsskor till mig. Direkt efter det till Sandviken och titta på A-laget (damer) eller... Jag TRODDE att jag bara skulle titta, men när jag kommer dit så får jag vara bolljente (bollkalle) till matchen, alltså ren lycka där. Okej, så långt så har jag ingen som helst aning om att jag snart skulle inse att jag står på samma fotbollsplan som minst 3 av Norges damlandslagsspelare. Jag går bort mot ena målet där jag ska stå för att hämta bollar och när jag går förbi så tycker jag att jag ser målvakten i Norges landslag, men jag suddar snabbt bort tanken och tänker att det måste ha vart någon som bara var väldigt lik och fortsätter att gå. I halvleken så skulle jag upp till mamma & pappa på läktaren, så kommer lagen igen fast påväg till omklädningsrummet och jag ser henne, en TILL landslagsspelare. Fast den här gången var jag säker. Hon spelar i landslaget! Jag kommer upp på läktaren och mamma berättar att det ÄR landslagsmålvakten vilket betyder att jag faktiskt såg RÄTT. Okej, nu vet jag säkert att det är 2 landslagsspelare på planen. Sen kommer pappa & säger att tjejen från Sandviken (som för övrigt heter samma sak som mig) som OCKSÅ spelar i landslaget är där och spelar. TRE landslagsspelare är det nu som snurrar runt i min hjärna. Jag har tagit i bollen som TRE landslagsspelare (som jag bara hade sett på TV innan) har sparkat på. Till min största lycka efter det inser jag att... Jag ska stå kvar vid samma mål, och de som kan iallafall lite om fotboll vet att man byter planhalva efter halvlek nummer 1, & därför kommer landslagsmålvakten att stå i målet rakt framför mig. O..M..G... Var min första tanke. O...M...G... Perfekt. Efter matchen får jag lite saker från huvudsponsoren för matchen & voffla & dricka gratis som tack för att jag ställde upp som bollkalle. Så jag vandrar mot bilen tillsammans med mamma & pappa med voffla i handen och en kropp fylld av ren lycka och en jäkla massa starstruck!
Väl hemma så bytte jag och pappa bara om och åkte iväg till fotbollsplanen för att pröva nya skorna (och självklart för att träna). Vilket gick sjukt jvla bra. Två små killar (många år yngre än mig) satte sig på bänken bredvid planen med sina godispåsar & studerade mig när jag sköt skott på pappa. Ena frågade vilket lag jag spelade i... Ska jag tolka det som om han tyckte att jag vad duktig...? Jag vet inte. Jaja, härliga små okända ungar dedär!
Hem och äta tacos och mysa. Nu sitter jag här i soffan i världens gosigaste tröja och skriver en jäkla lång bibel på min blogg om hur fantastisk min dag har varit. Denna Bibeln har du precis suttit och läst. Jag vill tacka för att du har tagit dig tiden att läsa utan att bli uttråkad och klicka dig bort härifrån. TACK! Om det nu finns någon som har läst hela vill säga... Jaja, hoppas att ni också har haft en lika perfekt dag som jag.

Pusshej finaste ni

#Starstruck #på #hög #nivå
Jag är den lilla pricken bakom målet i orange väst.

Mina nya pärlor. Love ya^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina Niklason - 5 juni 2015 12:49

Heey, it's been a while... Det är så att jag har haft mattetentamen så jag har pluggat jättemycket hela tiden fram tills dess (igår) & inför ett geografiprov som vi hade idag, så därför har det blivit dåligt med blogguppdatering. Sedan ska jag til...

Av Stina Niklason - 27 maj 2015 12:51

Hejsan! Hur har eran dag varit? Min har varit väldigt upp och ner. Vi startade dagen med att komma upp till en plats med löparbana på grus, & där sprang vi Cooper-testet. För er som inte vet vad det är, så är det att man ska springa runt löparbanan ...

Av Stina Niklason - 24 maj 2015 12:23

Trevlig söndag på er! Igår så var jag ju som sagt på heldagstur till Kaupanger. Vi åkte halv åtta & kom hem runt kvart i tio - precis i tid så vi hann höra både Norge & Sverige sjunga i ESC finalen. Vi kom hem med en 4-2 seger & 3 sköna poäng i ryg...

Av Stina Niklason - 23 maj 2015 08:14


Det första jag tänkte säga är att det självklart skulle stå imorgon kväll i inlägget igår om ESC, så det blir ju så klart idag vi ska heja fram Måns :) Men just nu så sitter jag i en minibuss på väg till Kaupanger & ska spela match tillsammans med...

Av Stina Niklason - 22 maj 2015 12:36

Det var en stund sedan vi hördes senast... Mycket har kommit i vägen, men nu så hade jag planerat (vi får se hur det går) att börja igen. Vi har haft en praovecka nu i skolan, vilket har varit jätteroligt! Jag jobbade hela den här veckan, och i l...

Presentation


Hej och välkommen :)

Jag kommer blogga så mycket jag hinner, kan & vill! Bloggen handlar om mig & mitt liv för det mesta! Kika mig gärna på: klarastestjarnan och säg vad du tycker om bloggen så blir jag glad! Ha en bra dag.
Pusshej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards