Stinis

Alla inlägg under januari 2014

Av Stina Niklason - 3 januari 2014 17:26

[Bild]

Av Stina Niklason - 3 januari 2014 16:03

Hejsan hejsan!


Jag har insett nu att jag inte har bloggat på ett jäkla bra tag, vilket inte är bra... Nu ska jag inte ljuga och säga att jag har glömt bloggen dom här dagarna, för det har jag verkligen inte! Jag har tänkt på den iallafall nästan varje dag, och jag har tänkt starta upp datorn och börja skriva men i samma sekund kommit på något mycket viktigare som jag måste göra istället. Ibland måste man få prioritera annat än att bara sitta framför mobilen/ipaden/datorn eller vad man nu håller på med och bara leva livet. Jag ska inte säga att jag INTE har hållit på med mobilen, för det har jag verkligen gjort, men jag har bara inte haft lusten att börja skriva.  Nog pratat om det och kanske börja berätta vad jag faktiskt HAR gjort istället?


Jag kollade nyss & sista inlägget jag gjorde var från bilen påväg till Dr.Holms (hotellet i Geilo) så jag tänkte att vi börjar där?

Framme på Dr.Holms möttes vi av ett helt fantastiskt fint ''lyxhotell'' där vi skulle bo över natten. Vi bytte om och gick ner och käkade. Åh JÖSSES vad gott det där köttet var som vi åt, alltså ni förstår inte, det bara föll isär bara man tittade på det typ. Ja, jag kan inte annat än att säga att det verkligen är värt pengarna att åka dit om man skulle råka ha vägarna förbi någon gång.

Efter frukosten nästa dag var det bara att packa ihop igen och förbereda sig för 5 timmar till i bil innan vi skulle vara framme i Bergen igen. Riktigt fin utsikt hela vägen med höga berg och en massa snö uppe på hardangervidda. (bilder kommer i nästa inlägg)


30 DECEMBER

Nu ska ni få höra kära vänner, att denna dagen inte var vilken dag dom helst, utan det var den dagen som jag fyllde 13 år.  TRETTON JÄKLA ÅR! Hur många fina vänner som helst grattade mig både på instagram, facebook, snapchat, kik med riktigt vackra bilder av mig...  Och på riktigt såklart, haha. Fulast bilder, men finast text hade nog min bästavän. Hon la ut ett collage på intagram med en hur härlig text som helst + att jag fick en hel bibel på kik om hur mycket jag betyder för henne, och hur glad hon är att hon har mig. Hur många grattis det blev kunde jag inte ens räkna till, haha. Jösses vad jag älskar dig, min egen bästavän. Jag hade en hur fin dag som helst & jag är superglad för allt jag fick.

Mamma, pappa & syrran kom in vid 10 och sjöng så fick jag paket och en massa kramar. Jag fick en ny ryggsäck, ett blått pennskrin med pennor&sudd i & ETT PRESENTKORT TILL EN AFFÄR DÄR DET FINS PENNYBOARDS SÅ JAG KUNDE FÅ VÄLJA VILKEN SOM HELST SOM JAG VILE HA. Efter frukosten åkte vi dit & jag hade den sjukaste beslutsångesten, men tillslut så valde jag en helröd med vita prickar under. hur snygg som helst är den!

På kvällen så kom en massa kompisar till mig så åt vi pizza & umgicks allihopa, hur mys som helst. Tack för alla fina paket hörrni, loveUall.


NYÅRSAFTON:

Spenderades hos min älskade vän, hela min familj var hos dom tillsammans med en massa andra familjer med barn från min skola. Dom hängde jag med hela kvällen och jag vet inte hur mycket jag skrattade? Vid tolvslaget stog vi alla ute på balkongen och tittade på fyrverkerierna. Tyvärr så blev det ingen nyårskyss för mig, men det hade ändå kännts konstigt att kyssa någon som jag inte ens är kär i eftersom att han inte var där. Istället kramade min kompis om mig och öppnade hennes jacka så att vi båda fick plats i den eftersom att jag glömt min inomhus. Så vi stod där en stund & sen höll vi i varsitt tomtebloss och bara myste medans fyrverkerierna bara dundrade och glittrade överallt. Riktigt härlig kväll. gott nytt år


1 JANUARI 2014:

Helt död var jag, så jag gjordeninte alls mycket. Har inte gjort vidare mycket de senaste dagarna heller som är värt att skriva om. Eller jo förresten, i förrgår var pappa & jag på fotbollsplanen i några timmar för att FÖRSÖKA bygga upp min kondition igen till kretslagsträningen igen på måndag & match på Onsdag. Och hela den kvällen sen spenderades i sängen med persienner derdragna & lampan släckt med ett dunkande huvud, jag fick migränn. ush.

 Igår var jag hos en kompis med 2 til och vi tittade lite på TV, och barnsliga som vi är så lyssnade vi även lite på pippi långstrump innan pappa hämtade mig & vi åkte hem för att samla ihop pantflaskorna hos grannarna till fotbollslaget. Och idag var första skoldagen. Ganska så okej ändå.


Nu vart det här en jättelång bibel så jag hoppas att ni orkar läsa & förhoppningsvis tycker om den. God fortsättning på er, hoppas erat 2014 blir lika dunder jag hoppas att mitt blir.

Bilderna från dessa dagar kommer i ett inlägg aldeles strax, för de finns på telefonen och nu skriver jag från datorn. Jag lovar, de kommer strax.


pusshej snyggingar

Presentation


Hej och välkommen :)

Jag kommer blogga så mycket jag hinner, kan & vill! Bloggen handlar om mig & mitt liv för det mesta! Kika mig gärna på: klarastestjarnan och säg vad du tycker om bloggen så blir jag glad! Ha en bra dag.
Pusshej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards