Stinis

Alla inlägg den 13 september 2013

Av Stina Niklason - 13 september 2013 22:35

Jag kan visa er en hel drös med bilder som passar in just nu. Men nu visar jag bara "några"...

Ps. Dubbelmoral i bilderna jag vet. Men jag vet inte vilken sida jag vill tippa över till ännu, glömma och gå vidare eller fortsätta hoppas och försöka? Ush vad det här gör ont

Av Stina Niklason - 13 september 2013 22:25

Hej på dig bloggisen!

Ja, som rubriken säger så har jag nog vänt traditionen från och med i år. Fredag den 13:de blir inte olycka längre, utan lycka.
Helt okej skoldag och okej lektioner. Dessutom så slutade vi fem i halv 2 så det var ju ingen direkt lång dag heller.
Dagens minus:
Största minus för dagen är att det har regnat HELA dagen... Jag plattade håret i 25 minuter imorse, så kommer jag ut för att gå till bussen & inser att jag varken har paraply eller bestick till maten. Men jag tittar på klockan och inser att jag inte hinner springa upp för att hämta varken de ena eller det andra. Så det hela resulterar i att när jag kommer fram till skolan så är mitt hål fult regnlockigt igen & jag fick låna en gaffel i kafetérian på skolan, funkar de också.
Dagens helt klart största plus:
När vi hade Norska så hade min lärarinna hittat en text på svenska i norska läroboken, så jag fick läsa hela den (som för övrigt hade väldigt liten text & var 2 sidor ungefär) högt för hela klassen eftersom att jag är den enda som kan läsa & självklart prata svenska, eftersom att jag är svensk... Inte lite uppenbart de där kanske kände jag nu, haha. Aja, jag fick iallafall läsa hela texten högt för alla klasskompisar som var knäpptysta och lyssnade som små änglar :) Tack världens bästa klass! Så de var kul.

Sen så skulle vi ta porträttbild... Förmodligen så såg jag ut som en surikat med rabies & en rejäl förkylning p.g.a mitt väldigt fula regnlockiga hår. Arg blir jag... Men fotografen sa iallafall när jag satt där i stolen med den vita bakrunden bakom mig, ett paraply och en massa lampor över huvudet och med blicken fäst i mitten på kameralinsen och började le "Jaa, ja ett riktigt stort svenskt leende *skratt*! :) Tack så mycket!" Jaa, vad ska jag säga? Haha, 'tack så mycket lilla fotografen, men mitt leende är inte fint, om det var det du menade?' Istället skrattade jag bara lite generat och när han var kvar så skrattade jag ännu lite till & sa tack jag med.
Sen direkt tillbaka till musiklektionen där vi var i full gång med karaoke. Vi fick bland annat sjunga "The Fox" av Ylvis (www.youtube.com/Ylvis) Haha, alla skrålade på högt och tydligt med alla exempel på hur en stackars liten räv kan låta... Men kul var det! Riktigt kul! Sen var det slut på skoldagen & dags att ta bussen hem för att byta om och åka på fotbollsträning. Den gick bättre än förväntat och jag är nöjd. Imorgon är det match och jag hoppas att det går lika bra då.

Nu har jag redan skrivit en bibel så jag ska väl ta och sluta med det nu. Men ni får ha det bra vänner!

Pusshej

Presentation


Hej och välkommen :)

Jag kommer blogga så mycket jag hinner, kan & vill! Bloggen handlar om mig & mitt liv för det mesta! Kika mig gärna på: klarastestjarnan och säg vad du tycker om bloggen så blir jag glad! Ha en bra dag.
Pusshej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards